Шкільна освіта — онлайн? 8 міфів про такому навчанні
1. Міф: навчання онлайн – це неефективно
Міф. Навчання онлайн менш ефективно, ніж навчання в звичайній школі. Діти не можуть самоорганізуватися, постійно відволікаються на гаджети і списують.
Правда. Формат онлайн-навчання відкриває дітям з будь-яких міст можливість отримувати знання міжнародного рівня без релокації і навіть без необхідності щодня добиратися до школи – це економить сили дитини.
Школа «Алгоритм» вже 25 років організовує онлайн-навчання і за цей час створила ефективну систему навчання. Щоб дитині було комфортно і легко вчитися, у нього будуть:
- навчальний портал;
- планер;
- спеціальний сервіс для відеозв’язку – він сприяє спілкуванню на уроці і допомагає залучити учнів;
- власний тьютор, який курирує відвідуваність, успішність, допомагає вирішувати організаційні та адміністративні питання.
Але найкраще про якість онлайн-освіти говорять цифри. Випускники онлайн-програм «Алгоритму» здають ЄДІ не гірше, ніж «очники», та вступають на бюджет в найкращі Вузи світу.
Випускники міжнародної школи «Алгоритм» блискуче справляються з державними іспитами. Наприклад, російській, англійській та географії більше половини випускників здали ЄДІ на 85+ балів. При цьому в освітніх школах середній показник – 70 з російської, 59,1 з географії та 72 бала з англійської.
2. Міф: доведеться робити домашку з дитиною
Міф. В рамках онлайн-навчання викладачі менш дохідливо пояснюють учням нові теми, а дітям складніше концентруватися і самоорганізуватися. Як результат – потрібен постійний батьківський контроль.
Правда. Хороша новина для дітей і для батьків: «Алгоритмі» взагалі немає домашніх завдань. Вони не потрібні, бо діти встигають засвоїти новий матеріал на заняттях. Для цього вся програма розбита на три типи уроків:
- лекції, на яких викладач дає новий матеріал;
- практичні заняття, на яких все нові знання та навички опрацьовуються разом з викладачем та однокласниками;
- онлайн-уроки, на яких обговорюється пройдений матеріал, а викладачі розбирають найскладніші моменти і відповідають на питання учнів.
Тобто фактично ті завдання, які зазвичай йдуть в домашню роботу, учні виконують разом з викладачем.
Великий плюс, що всі уроки залишаються в запису –їх можна переглянути ще раз, якщо щось недозрозумів чи хочеш повторити перед іспитом. Ще з допомогою записів можна відновити пропущені через хворобу заняття.
Навіть онлайн-учні «Алгоритму» заводять друзів, спілкуються під час навчального тижня і зустрічаються на додаткових заняттях у школі в Москві
3. Міф: складно контролювати успішність
Міф. На онлайн-навчанні дитина частіше списує, а тому відстежити його прогрес дуже складно. Та й взагалі за успішністю ніхто не стежить – онлайн йдуть вчитися ті, кому не до навчання.
Правда. За кожним учнем у рамках онлайн-навчання закріплюється тьютор, який контролює проходження програми і мотивує, якщо помічає зниження успішності.
Крім того, система, в якій навчається дитина, теж автоматично контролює прогрес навчання і повідомляє учню, тьютору і батькам, якщо помічає відхилення.
Прогалини в навчанні, важкий поведінка, втома, відсутність мотивації, не здані домашки і інші проблеми не замовчують. Контроль зрозумілий і прозорий, а отримати доступ до інформації про успішність дитини можна в будь-який момент. В електронному щоденнику, на відміну від звичайного, навіть юний геній не підробить оцінки.
4. Міф: у дитини не буде друзів
Міф. Через онлайн-навчання дитина постійно буде сидіти за комп’ютером і перестане спілкуватися з однолітками наживо.
Правда. У «Алгоритмі» навчаються активні та амбіційні діти з інтелігентних сімей. В учнів є хобі і прагнення, які хочеться розділити.
Крім того, –це не онлайн-школа, а звичайна приватна школа, у якій є два навчальних центру в Москві. Діти тут вчаться, як зазвичай: ходять на уроки, сидять за партою, спілкуються між собою.
У школі постійно проводяться додаткові заняття, проектні сесії, свята – учні онлайн-програм завжди можуть приєднатися до заходів. На них легко познайомитися з викладачами й однокласниками.
Для постійного спілкування онлайн у дітей є групи в соціальних мережах, класи для відеозв’язку з викладачами. А ще в школі є клуби, вступити в які може навіть онлайн-учень. Наприклад, кіберспортивна команда. Серед них може бути і ваша дитина:
5. Міф: в онлайні немає контакту з викладачем
Міф. Викладач просто записує уроки і зникає або відводить заняття «для галочки», не втягуючись у процес, тому що онлайн налагодити контакт з учнем і впізнати його неможливо.
Правда. Учні рідко отримують заздалегідь записані відео. Частіше лекції та практичні заняття проходять в живому форматі і вимагають залучення від учня. Йому потрібно робити записи, вирішувати приклади та ситуативні завдання, спілкуватися з однокласниками, відповідати на питання і задавати свої.
Щоб заняття були більш ефективними, практична частина проходить в міні-групах по 10-14 чоловік. Вчитель встигає приділити увагу кожній дитині і закрити прогалини в знаннях.
Перед надходженням в школі тьютор і викладачі складають для учня індивідуальну програму, орієнтуючись за сильні і слабкі сторони дитини.
Зрештою, всі викладачі – професіонали, які знайдуть спільну мову з дитиною незалежно від формату навчання. Викладачі «Алгоритму» – це:
- кандидати та доктори наук;
- носії мови з Великобританії, США та інших країн;
- автори підручників;
- переможці конкурсів вчителів, зокрема «Учитель року»;
- експерти з підготовки до ЄДІ і ОГЕ.
6. Міф: онлайн – занадто велике навантаження на дитину
Міф. Приватна школа – це завжди колосальне навантаження, дітей накачують непотрібними знаннями. А тут ще й онлайн-формат – дитину залишать наодинці з усім масивом інформації. Результат – вигорання.
Правда. Учні, прямо зараз проходять онлайн-програми , – звичайні діти, у яких є свої складності і потреби. Навантаження на дитину коригується, якщо тьютор або освітня система відстежують зниження мотивації учня, а додаткові заняття в школі забезпечують занурення не тільки в навчальні задачі.
У школі навчаються активні діти, які крім навчання встигають професійно займатися спортом і творчістю, проходити зарубіжні освітні програми і навіть блищати в шоу-бізнесі.
Діти активно беруть участь у позакласних заняттях: займаються активним спортом, грають у шахи, організовують творчі заходи і так далі
7. Міф: у приватній школі низький рівень освіти
Міф. Приватна школа може не відповідати освітнім стандартам і давати більш низький рівень знань, ніж звичайні державні школи.
Правда. Випускники «Алгоритму» підтверджують високий рівень знань результатами іспитів ЄДІ, ОГЕ, A-level, GCSE, а також надходженням у кращі інститути світу.
Про свій досвід навчання в міжнародній школі «Алгоритм» розповідає випускник Михайло Доставалов. Про те, як завершити 10 і 11 клас за 1 рік екстерном, поступити на бюджет в МДУ їм. Ломоносова, вивести сімейний бізнес на міжнародний рівень і вивчити 4 мови
8. Міф: приватна школа – це занадто дорого
Міф. Навчання в приватній школі дорого. Навіть невиправдано дорого –в державних школах навчають добре, але не витрачають гроші на понти і рекламу у зірок.
Правда. Приватні школи дають більш високий рівень знань і готові індивідуально підходити до освіти дитини. Загальноосвітня школа не може забезпечити такий підхід – на це не вистачає ресурсів.
Приватні школи призначають різні ціни на навчання. Розцінки порівнянні з вартістю навчання в інших школах. При цьому підтверджені результати навчання вище:
- у 2021 році школа випустила 19 медалістів – хлопці отримали 17 федеральних і 15 московських медалей;
- 77 балів – середній результат ЄДІ по всій школі;
- 78% дев’ятикласників здали ОГЕ на 4 і 5;
- більше 50 випускників отримали пропозиції від університетів , в яку входять Оксфордський університет, Університет Кембриджу, Лондонська школа економіки і політології та інші освітні організації;
- випускники школи отримали найкращий результат за іспит A-Level з економіки в світі і з хімії в Європі.
«Алгоритм» – нетипова школа. Це простір для розвитку дітей з атмосферою передових сучасних компаній. Ніякого пафосу. Орієнтир на якість освіти і високі показники.